V dnešní době letadel není putování z jednoho konce světa na druhý tak strastiplné jako dřív, ale jde to i lépe, ekologičtěji a rychleji.
V současné době existují tzv. Maglev vlaky (Magnetická levitace), které teoreticky dosahují rychlosti letadel. Vznášejí se nad kolejemi pomocí elektromagnetů, čímž se eliminuje tření a jediný odpor kladený tomuto vlaku je odpor vzduchu.
Evacuated Tube Transport má za cíl stavbu speciálních trubic, ve kterých je po odsátí vzduchu naprosté vakuum. Těmito trubicemi by měly cestovat kapsle o průměru 1,5 metru, velikosti přibližně menšího auta a hmotnosti pouze 183 kg. Uvnitř by měl být dostatek místa asi pro šest cestujících nebo 367 kg nákladu.
Díky vakuu je v plánu i výrazně vyšší rychlost než u vlaků ve vzduchu. Kapsle by se v trubici mohla pohybovat až neuvěřitelnou rychlostí dosahující k 6 500 km/h. Zrychlování i zpomalování by přitom bylo zcela plynulé, pasažéři by nepocítili větší zrychlení než 1G. Pro srovnání, při cestě do vesmíru jsou astronauti vystaveni 3G.
ETT deklaruje nízké náklady na výstavbu, dle tvrzení by měly být desetinové oproti vysokorychlostní kolejové trati. Oproti rychlostní dálnici by měla být cena výstavby dokonce jenom čtvrtinová, přičemž kapacita tohoto systému přepravy až desetkrát větší. Dle informací dokáže dvojice vakuových trubic s tímto systémem nahradit 32 pruhů dálnic. V společnost Evacuated Tube Transport Technologies prodala licence na „nižší“ verzi ET3 do pěti zemí s cílem spojit tyto země sítí vakuových trubic. ET3 je schopno vyvinout rychlost pouhých 600 km/h, ETT by mělo létat vakuem rychlostí desetkrát větší. Cesta z New Yorku do Pekingu by tak trvala pouhé 2 hodiny a neměla by stát víc než 2000 Kč.